Tuesday, October 12, 2010 | By: Писарко

Ева во 21 век


Iskreno, ba{ mi e gajle za Adam, i za Eva i za ovo{nata salata i za zmijata. Taa prikazna tolku pati ja slu{nav  vo nekakva gre{na interpretacija {to mi stana mnogu naporno da ja pratam. A u{te po naporen mi stana faktot {to site {to ja pi{uvaat aludiraat na edna ista rabota.
Za sre}a tekstov e dovolno kratok da go pro~ita{ me|u reklamite, a dovolno efektiven da se seti{ na nego pove}e od edna{.

Od prilika prikaznata za Adam i Eva bi bila vakva.
S# bilo ubavo i sovr{eno, se dodeka Eva ne proba da mu so sokrie na sevi{niot deka skinala jabolko. Voop{to ne me ni ~udi {to i  vo toj  raj imalo grev i isku{enie, ne me ni ~udi zmijata na koja karta ja dobi. Edinstveno {to mi e ~udno e  {to od pred nivnoto postoewe zne{e kako }e zavr{i toa i sepak im dade {ansa.
Me interesira dali im dade navistina na niv, na sebe ili na ~ove{tvoto {ansa da napravat ne{to porazli~no od ona  {to umeat?
Mo`ebi vo ovaa prikazna provejuva istata onaa nade` {to provejuva kaj sekoj od nas. Istata onaa nade` koja te vra}a nazad, da proba{ da izmeni{ po ne znam koj pat. Istata onaa nade` koja te tera da prosti{ i dade{ {ansa na ne{ta koi gi znae{.
Ne znaev deka i toj gubi...
No, nemam problem  ni  so toa .Da ne be{e Eva, denes nema{e da ne ima site nas, potomci na nejzinata gre{ka. Ubava gre{ka.
Vo sekoj od nas le`i istoto ona {to bilo i vo niv. Ona {to na krajot go gubi rajot, ubavoto {to go snemuva preku mig i pekolot koj trae potoa.
Nejzinoto prokletstvo da bide najubava edna i edinstvena za nego, gi sledi i denes mnogute Evi. Taa Eva nikoga{ ne go napu{ti `enskiot rod, nitu pak nekoga{ }e ja izmeni taa strana.
Nikoga{ nema da ja napu{ti i zabludata koja ja izmisli nekade nad vodata. Se ogleda na sopstveniot izraz, mu zavide na nejzinoto, sopstvenoto,ja preplavi qubomorata, nedoverbata i toa go uni{ti rajot vo koj be{e. Da pogledne{e do sebe }e go vide{e ona {to navistina treba{e da go vidi, vistinskiot problem i vistinskiot propust vo ne{tata.
Ne saka{ da vidi{ ili ne saka{ da znae{. Od toga{  do denes izrasnaa cela  edna filozofija na generacija klonovi. Natprevar, sebi~nost i zaslepenost.
Da ostane{e dosledna na ona {to navisitna be{e, bez bes i bez strav s# }e ostane{e isto. I jabolkoto }e ostane{e samo jabolko, i zmijata zmija, i tie samo Adam i Eva.

I bi lo{i raboti na svetov. Da be{e tolku ednostavna pri~inata }e i ka`ev ne samo {to skina od drvoto tuku i da go izede celoto. Ve}e ako toa  e pri~inata za na{ite problemi toga{ da go uni{time. No, simbolikata be{e daleku od toa, ne{to mnogu pogolemo i pova`no.
Kade e Adam vo celava prikazna? Se gubi u{te pri prvite re~nici. Go nema junakov nikade. Celata prikazna se sveduva na nejzinata gre{ka dodeka toj {etal nekade po gradinata.
Tamu kade {to nego go nema{e, tamu se potpali ognot. Tamu kade {to toj treba{e da bide Adam be{e samo Eva. Ednostavno ne~ujno ja napu{ti scenata i ostavi ne{tata da se slu~uvaat bez nego. Propu{ti da ja oblikuva prikaznata onaka kako {to bi sakal, ostavi drugi da ja oblikuvaat za nego.
Tamu mo`ev da zapi{am bilo {to i toa da bide vistina. Golema e {umata za da ni objasni kade bil dodeka se slu~uvalo ova...
Ne mo`ev da mu veruvam deka ednostavno samo zaminal. Tamu kade {to toj ostavi prostor za somne` tamu i mu se vrati. Pregolema e cenata za na{ite somne`i i obvinuvawa. Pretesna e ko`ata na zmijata za da vleze{ vo nea.

Ako denes svetov li~i na lo{o mesto za `iveewe, ne bi rekla. Barem denes znaeme deka s# ni e zabraneto ili dopu{teno,  deka s# e grev i isku{enie. Znaeme  deka mo`e da go prekr{ime  sekoe pravilo i princip i toa da bide na{ izbor.
Deka  mo`e  da birame dali }e go {titime  svojot raj ili istiot da go pretvorime  vo pekol.
Mo`e{  da go napu{ti{  istiot i nikoga{ pove}e da ne ti bide dopu{teno da vleze{  vo nego povtorno. Mo`e{  da si igra{ raj i pekol dovolno dolgo se dodeka ne zavr{i{ na ~istili{teto.

0 comments:

Post a Comment